"אין דבר יותר בלתי שווה, מטיפול שווה לבלתי שווים":
אתגרים בשרות לאוכלוסיות מגוונות תרבותית
החברה שלנו היא רב תרבותית, זה כבר ידוע. ארגונים ונותני שירות חייבים לקחת בחשבון את הזהויות השונות של מקבלי השירות כדי לתת להם שירות מקצועי ואפקטיבי יותר.
בהרצאה נבחן אתגרים במתן שירות לאוכלוסיות מגוונות, טעויות נפוצות, ודרכים לתת שירות מותאם תרבותית מבלי להתפשר על האיכות.
מכירים את זה?
הוא: לא מוכנה לעשות את זה בלי אישור מהרב.
היא: מקבלת החלטה רק עם חמותה.
הם: מתחילים להתבלבל כשמגיע אליהם זוג חד מיני לעדכן טפסים.
*ההרצאה תותאם אישית לארגון שלכם בהתאם למטרות, למוצרים ולקהלי היעד.
מגוון? מצוין!
למנף רב תרבותיות וגיוון להצלחה ארגונית
ארגון מגוון זו לא רק עובדה, זה גם צורך, חובה חוקית, וגם יתרון עסקי. בהרצאה נדבר על היתרונות הרבים שבהעסקת עובדים מגוונים בכל שדרת הארגון; האתגרים שבעבודה משותפת (איך מציינים את יום השואה בארגון שבו עובדים לא יהודים? אלו מתנות מחלקים לחגים ומתי? מה עושים כשהעובדים סוערים אחרי עוד יום של הפגנות?) והדרכים היצירתיות לגרום לעובדים להרגיש שהגיוון שלהם רצוי, מכובד, ומכבד את הארגון.
*ההרצאה רלוונטית במיוחד למנהלות מש"א והדרכה בארגונים.
** ניתן להתאים את ההרצאות לארגונים בין לאומיים
כלים לניהול ארגון מגוון
בחברה הישראלית נדיר למצוא ארגונים הומוגניים – כולנו מביאים איתנו זהויות שונות למקום העבודה, וארגונים רבים כבר מכירים בכך כנכס (ואם לא, הציעו להם את ההרצאה שלי "מגוון? מצוין".). אבל הגיוון מביא איתו גם הרבה אתגרים למנהלים: איך מגייסים אנשים מזהויות מגוונות? איך עורכים ראיון עבודה נכון? איך מנהלים אנשים בארגון מכוון? איך מסיימים העסקה של עובד?
בהרצאה נציג את האתגרים שבניהול עובדים מרקעים מגוונים (בסופו של דבר, כל ארגון הוא מגוון), וכלים עבור מנהלים מכל שדרת הארגון, כדי למקסם את היתרונות שבארגון מגוון, לנהל קונפליקטים בצורה מקצועית ולשמור על מרקם אנושי פעיל, אפקטיבי ומכבד.
תקשורת בין אישית ובין תרבותית במקום העבודה
בהרצאה ננתח איך מתבטאים הבדלים בערכים ותפיסות בתקשורת בין העובדים, ובין מנהלים לעובדים. הבנה של התנהגות שונה, מתן פרשנות חיובית להתנהגות וחיפוש גשרים בין העמדות והצרכים ייעלו את העבודה, יתרמו לדינמיקה ארגונית טובה יותר, וישפרו את הקולגיאליות בצוות. סוגיות של תקשורת בין אישית נכונות לכל ארגון, הומוגני והטרוגני; אבל בארגון מגוון, יש פחות סיכוי שנבין את הערכים והסיבות מאחורי התנהלות מסויימת, ולכן "ניקלע" לקונפליקט שאפשר לזהות ולמנוע לפני שהוא מסלים.
הרצאה זו מותאמת אישית לדינמיקה הארגונית שלכם, ותעזור למנהלים לזהות מראש מצבים בעיתיים, לנהל בהצלחה שיחות עם עובדים מרקעים מגוונים, ולהביא לידי ביטוי את הקולות השונים של העובדים.
ראש השנה זו הזדמנות מעולה לדבר על לוח השנה הישראלי.
דר' מיכל שוסטר
אשת מילים, מתרגמת ומתורגמנית מקצועית, עורכת, ומתמחה באפקטיביות לשונית שהיא שפה מכלילה, פישוט לשוני, תקשורת מקרבת.
מרצה מבוקשת בארץ ובחו"ל משנת 2004 (מרצה באנגלית ובעברית), בפורטפוליו שלי מאות הרצאות במקומות עבודה, משרדי ממשלה, עמותות, כנסים לאומיים ובין לאומיים והכשרות בישראל ובחו"ל.
ב-15 השנים האחרונות אני פועלת בנישה ייחודית תחום ההנגשה הלשונית והתרבותית בישראל. נמצאת בחזית המחקר, שינוי המדיניות והנחיית ההכשרות בתחום. הייתי מעורבת בהקמה, ניהול או הנחיה של רוב היוזמות להנגשה לשונית וההתאמה תרבותית במגזר הציבורי בישראל במשטרה, במוסדות בריאות, בתחום הקליטה, החינוך, הרווחה ועוד.
בעלת תואר שלישי בתרגום וחקר התרגום, מרצה וחוקרת באקדמיה ומדלגת בינה לבין השטח ביצירת שינוי והעברת ידע לארגונים, עמותות ומנהלים.
מנהלת את קבוצת "לשונות" וקבוצת "צדק לשוני" בפייסבוק.
מוזיקאית חובבת, מטיילת אורבנית, ואמא סבירה ביותר.
המלצות
מיכל מכשירה כבר 11 שנים את צוות בית חולים אלי"ן בתחום הכשירות התרבותית. מיכל מקנה את הידע לעובדים באופן מגוון, מעודכן, מאיר עינים ומרתק.
הסדנאות שמיכל העבירה בבית החולים הביאו את צוות בית החולים לעבודה רגישה תרבותית וקשובה לגיוון האנושי שמרכיב את המטופלים והמטפלים שלנו.
אני ממליצה על ד"ר מיכל שוסטר כמרצה וכמובילת דרך בתחום הכשירות התרבותית וההנגשה השפתית .
טל כהן, מנהלת שח"ר, בית החולים השיקומי לילדים אלין
מיכל מנהלת ומנחה קורסים בנושא הנגשה לשונית ותרבותית, הכשרת מנחים והכשרת מתורגמנים רפואייים. מרצה במפגשים מקצועיים שאנו במרכז הרפואי שערי צדק מקיימים לקבוצות של עובדים שהוכשרו להנחות סדנאות לצוותים וכן לשמש כמתורגמנים, בפורומים ארגוניים, עירוניים ורפואיים. מיכל מרצה רהוטה בעלת ראיה רחבה, מעשירה את החומר העיוני שמעבירה עם המחשות וסימולציות אקטואליות אשר מסייעות להבנתו הן מבחינת הידע והן ברמת החוויה האישית. הרצאותיה מובנות ומסודרות, היא חיה את הדברים עם הלב והנשמה ומוכיחה עד כמה הנושא משתלב בפועל בכל תחומי החיים. המשובים שהיא מקבלת על הרצאותיה מצויינים ואין לי אלא להמליץ עליה כמרצה מרתקת, איכפתית, שכל הרצאה שלה משאירה טעם של עוד בקרב קהל השומעים..
טלי ארזי, מנהלת ההדרכה, המרכז הרפואי שערי צדק
מרצה יוצאת מן הכלל אשר שובה את לב הקהל באופן מיידי ומעבירה את החומר בצורה בהירה ומרתקת. אני מאוד ממליץ עליה כמרצה – גם לאור מומחיותה בתחום וגם לאור כישוריה המעולים בהעברת הידע לקהלים מגוונים."
ד"ר אוהד ביתן, רופא בכיר, המרכז הרפואי שיבא
מיכל שוסטר היא אחת המרצות המרתקות שיצא לי להקשיב להן. היא תמיד מצליחה לגרום לי לחשוב פעמיים בכל משימת תרגום, לאתגר את עצמי ללמוד דברים חדשים ולהצליח להתמודד עם דילמות ולא לפחד מהן. אפשר ללמוד ממנה כל פעם משהו חדש. מעניינת, מקסימה ונעימה. כן ירבו! ג' מ', משתתפת בהשתלמות מתורגמנים, עמותת מעגלי שמע.
(המלצה תימסר באופן פרטי למבקשים)
רפ"ק הילה בן-אליהו, מחלקת חינוך, משטרת ישראל
לקבלת פרטים נוספים, המלצות והצעת מחיר:
פנו אלינו 050-7387650
או צרו קשר: