להלן נושאי ההרצאות והקורסים בהם מרינה מתמחה ואשר תרמו עד היום ערך רב
במשרדי ממשלה, בחברות גלובליות ובארגונים גדולים בישראל, בארה"ב ובאירופה:
1- חדשנות ארגונית בעידן ה- Smart-Up Nation
2- מצוינות בכישורי פרזנטציה ודיבור מול קהל (מול לקוחות והנהלה)
3- אסטרטגיות לניהול משא ומתן win-win
4- יצירתיות, מנהיגות ומצוינות בעבודת צוות
5- סודות אומנות התקשורת הבין אישית, שפת הגוף ותדמית אישית
6- אומנות ה-Storytelling במכירות
7- אסטרטגיות בתהליך קבלת החלטות
8- מנהיגות, שכנוע, השפעה והנעת עובדים
9- אינטליגנציה רגשית כמפתח להצלחה אישית ומקצועית
10- השפעת העידן הדיגיטלי במאה ה-21 על השירות בארגונים
מצוינות בכישורי פרזנטציה ודיבור מול קהל מול לקוחות והנהלה
בעולם עסקי תחרותי נדרשים יזמים, מנהלים, אנשי שיווק ומכירות וכן עובדים להעביר פרזנטציות,
פיצ'ים ומצגות בפני משקיעים, לקוחות וחברי ההנהלה. היכולת להעביר מסר חד ואפקטיבי באמצעות פרזנטציה, יכולה להוות את ההבדל בין קבלת השקעה גדולה למיזם לדחייה מביכה, בין העברת החלטה לבין דיון מיותר, בין מכירה להתנגדות ובין הצלחה לכישלון. הסדנא תעסוק בפיתוח ותרגול מיומנויות פרזנטציה והופעה מול קהל כאשר מטרות העל שלה: השארת רושם עז על הקהל, שכנוע והנעתו לפעולה הרצויה. הסדנא תתרום למעשה למצוינות בפרזנטציה של 1/5/20/60 דקות, אם זה קהל של אדם אחד, עשרה או של מאות. בנוסף, הסדנא מאפשרת פיתוח מודעות לשפת גוף, שיפור התקשורת הבינאישית וגיבוש בין משתתפי הסדנה.
הרצאה: שעה- הרצאה תאורטית + שעה- תירגול (סה"כ שעתיים).
סדנא: 8 עד 16 שעות.
"השפעת העידן הדיגיטאלי על השירות בארגון"
חלק א- החלק התאורטי:
o מיפוי השינויים, הרפורמות והפתרונות החלו בשירות בעידן הדיגיטאלי
o היתרונות והחסרונות שהשינויים הטכנולוגיים יצרו בארגונים במאה ה-21
o ערוצי שירות חדשים בעידן הדיגיטאלי והחשיבות של הרשתות החברתיות
o שקיפות, הנגשת מידע, "חוכמת ההמונים", פיקוח על השלטון, תועלת ציבורית וכלכלית
o הטרנספורמציה החלה מ-"שירות לקוחות" ל-"חווית הלקוח"
o הארגון הדיגיטאלי- מיתוסים מול מציאות
o מדיניות "ממשל פתוח"- של המכון הישראלי לדמוקרטיה, יתרונותיה וחסמיה
o 5 האתגרים בניהול ציבורי חדש בעידן המדיה החברתית
o דילמות אתיות ומשפטיות בעידן הדיגיטאלי "זכות הציבור מול זכות העובד"
חלק ב'- החלק הפרקטי המעשי:
עידוד שיח דינאמי ופתוח תוך סימולציות ו- Case Studies, העלאת דילמות ושאלות חשובות, הצגת דוגמאות אישיות של המשתתפים מעולם התוכן המקצועי שלהם והאתגרים עימם מתמודדים בעידן הטכנולוגי החדש. פיתוח אסטרטגיות ומיומנויות לפתרון אתגרים אלו ומקסום השינויים שחלו במאה ה-21 לטובת הארגון.
הרצאה– שעה- שלוש שעות
סדנה– 5-10 שעות
"מצוינות בעבודת צוות"
הארגון מתפקד במיטבו כאשר צוותי העבודה שבו עובדים תוך שיתוף פעולה ואחריות משותפת במטרה למקסם את התוצאות העסקיות של הארגון. ישנם צוותי עבודה אשר אינם מביאים את עצמם למקסום יכולות בשל גורמים שונים כגון: תפיסות שונות של חברי הצוות, תקשורת לקויה, אי היכולת לפתור קונפליקטים, וסוגיות שונות של כשלים בהאצלת סמכויות ואחריות. סדנת פיתוח מצוינות בעבודת הצוות באה כשלב ראשון בתהליך כולל של פיתוח הצוות למקסום יכולותיו וייעודו.
מטרת הסדנה הינה להביא למצוי מרבי של יכולות הצוות כפרטים וכמכלול על מנת למקסם את התוצאות העסקיות של הארגון. מטרת סדנת פיתוח צוות היא לאבחן את עבודת הצוות, לפעול בתחומים הדורשים שיפור ולהוות בסיס לתהליך המשכי של עבודה על התחומים השונים בעבודת הצוות כפי שאלה יעלו בסדנה.
סדנת פיתוח צוות והתהליך בכללותו מיועדת לצוותי עבודה הפועלים באופן רצוף ואשר רוצים למקסם את ביצועי הצוות ואת איכות העבודה שלו בתחומים של ביצוע, אווירת שותפות ומימוש היעוד.
תכנים מרכזיים
o 10 הדיברות בעבודת הצוות.
o "עשה ו"אל תעשה" בדיון בצוות.
o אבחון איכות עבודת הצוות בארגון ובקבוצה.
o תרגול משחקים לגיבוש הצוות לשם מיצוי יכולתיו.
o אסטרטגיות להנעת הצוות והובלתו.
o גיבוש תוכנית עבודה שנתית לשיפור עבודת הצוות בארגון.
מסגרת הזמן
תהליך פיתוח צוות מבוסס על אבחון מקדים ולאחר מכן מתקיימת לרוב סדנת פיתוח צוות בהיקף של 8-16 שעות. המשך תהליך פיתוח הצוות הוא בהתאם לתוצאות הסדנה ולתהליך העבודה המתגבש בין המנחה לבין מנהל הצוות והארגון. כך מהווה סדנת פיתוח צוות פעמים רבות בסיס לליווי מקצועי של תוכנית העבודה ההמשכית לפיתוח הצוות.
"אסטרטגיות בניהול משא ומתן"
ניהול המשא ומתן הוא שלב קריטי בהצלחה של חוזה, עסקה או שיתוף פעולה בין גופים ואנשים. היכולת לנהל משא ומתן תוך שמירה על הצרכים הן של הנושא והן של הנותן תוך מקסום התועלות לשני הצדדים ובאווירה של שיתוף פעולה ורצון משותף להצליח, היא קריטית על מנת לסיים כל משא ומתן בהצלחה. הכישורים לניהול משא ומתן אפקטיבי הינם כישורים נרכשים וסדנא זו באה במטרה לסייע ברכישת כישורים אלה.
מטרת סדנת ניהול משא ומתן היא להקנות, לפתח ולשפר בכל משתתף, מודעות כלים וטקטיקות לניהול מו"מ מקצועי ואפקטיבי. להשיג את התוצאה הטובה ביותר בתנאים הטובים ביותר – לכל הצדדים.
סדנת ניהול משא ומתן מיועדת לכל מי שנדרש לנהל מו"מ במסגרת תפקידו מול ספקים או לקוחות בתוך או מחוץ לארגון. התכנים מתאימים לאנשים עם ניסיון בניהול מו"מ ברמות שונות המעוניינים לשפר מיומנויות אישיות ולקבל פתרונות וכלים למצבים שונים העולים בתהליך המו"מ.
תכנים מרכזיים
o הגדרת משא ומתן וגבולותיו.
o הגדרת מטרות למשא ומתן.
o כוחה של ה- BATNA – האלטרנטיבה הטובה ביותר.
o אסטרטגיות לניהול משא ומתן אפקטיבי- בפתיחה, באמצע ובסיום.
o 5 השלבים בניהול מו"מ מוצלח- WIN-WIN.
o תרגול סימולציות של משא ומתן מעולם התוכן של הארגון.
הרצאה: בין 1 שעה – 2 שעות.
סדנא: 8 – 16 שעות.
סדנת "אומנות שפת הגוף והתקשורת הבין-אישית"
התקשורת בין אנשים מתבצעת באמצעים מילוליים ובאמצעיים בלתי מילוליים. מחקרים מעידים כי 93% מהמסר שלנו מורכב משפת הגוף, קשר העין והאופן בו אנו משתמשים בקולנו. השליטה בשפה הבלתי מילולית ובשפת הגוף מאפשרת להעביר מסרים בצורה נכונה ואפקטיבית ולפרש מצבים תקשורתיים מעבר לנאמר. שפת הגוף היא כלי מרכזי בהשגת תוצאות ניהוליות, עסקיות והעצמת קשרים בינאישיים.
מטרת סדנת שפת הגוף היא לשפר את מיומנויות התקשורת הבין אישית, תוך הפעלה נכונה ומודעת של שפת הגוף- מה שיביא לשיפור מוכח ומשמעותי ביחסי העבודה המקצועיים עם לקוחות, עמיתים והנהלה.
קהל היעד- מנהלים בכל דרגות הניהול, אנשי מכירות ושירות, אנשי הדרכה ושיווק, עובדים וכול מי שרוצה לשפר את התקשורת הבינאישית שלו, להעצים יחסים ולהשיג תוצאות טובות יותר בחייו המקצועיים והאישיים.
תכנים מרכזיים:
o 10 הדיברות ביציבה, תנועה, קשר עין, הופעה ושפת גוף.
o כיצד להימנע מסתירה במסר המילולי ומסר הלא מילולי.
o זיהוי סימנים "חיוביים" ו"שליליים" בתקשורת בלתי מילולית.
o הפעלת קשר עין נכון בתקשורת מול קהל, קבוצה או בישיבות.
o שימוש נכון ואפקטיבי במחוות הידיים.
o פתרונות לליקויים בתקשורת הבין אישית.
o שימוש אפקטיבי בקול ואיכות הדיבור.
o מיומנויות הקשבה אקטיבית, אמפתיה ושיקוף.
o פיתוח שיטות ומדעות ללחיצת יד אפקטיבית.
o שימוש נכון במרחב הטריטוריאלי.
o מיפוי סגנון התקשורת הארגון והתאמתי אליו.
o מיומנויות של העברת מסר אפקטיבי, חד ומכוון.
הרצאה: שעה עד 3 שעות.
סדנה: 6 עד 12 שעות.
"אסטרטגיות לניהול קונפליקטים"
העולם העסקי והניהולי של היום מורכב ביותר. מנהלים ועובדים נדרשים לעבוד ולתקשר עם אנשים בדרגי ניהול שונים, בממשקים מגוונים, אנשים עם אינטרסים שונים ובמגוון צורות תקשורת. מורכבות זו בהכרח טומנת בחובה קונפליקטים שונים. המיומנות לנהל את הקונפליקטים באופן אפקטיבי ולהגיע לעבודה מתוך שיתוף פעולה, הכרחית על מנת לעמוד ביעדים העסקיים, הניהוליים ובמשימות של כל מנהל ועובד ולעבוד באווירה חיובית, נעימה, תומכת ושיתופית.
המטרה של סדנת ניהול קונפליקטים היא להקנות, לפתח ולשפר בכל משתתף, מודעות וכלים לניהול אפקטיבי של קונפליקטים על מנת לעמוד ביעדים העסקיים, הניהוליים ובמשימות תוך עבודה באווירה נעימה ותומכת.
קהל היעד- הסדנה מותאמת לעובדים בעלי ניסיון ניהולי ולמנהלים ועובדים ללא ניסיון ניהולי.
מתודולוגיה:
סדנת פתרון קונפליקטים משלבת ידע ומיומנויות תוך מתן כלים לניהול אפקטיבי של קונפליקטים. נעשה שימוש בסרט הדרכה מקצועי תוך למידה בשילוב דיון. התוכנית אינטראקטיבית מאוד ומשלבת בין הרצאות קצרות, הדגמות ותרגול מעולם התוכן של המשתתפים. התרגולים מנותחים תוך כדי מתן משוב למשתתפים על ידי המנחה והקבוצה. התוכנית תבנה לפי רצף הגיוני של נדבך ע"ג נדבך עם דגש על התנסות, תרגול ומעורבות גבוהה של כל המשתתפים לאורך כל היום.
תכנים עיקריים:
o הקדמה, תוך הצגת תאוריות ומתודולוגיות שונות לניהול קונפליקטים.
o הגדרת קונפליקט והצגת סוגי קונפליקטים.
o סגנונות תקשורת בניהול קונפליקטים.
o תרגול והכנה לקראת סימולציית ניהול קונפליקט.
o 10 הדיברות בניהול אפקטיבי של קונפליקט.
o תרגול שפת גוף נכונה תוך ניהול קונפליקט
o תרגול סימולציות לניהול קונפליקט וקבלת משוב מהמשתתפים.
מומלץ ליום הדרכה אחד אשר מתקיים בין השעות 9:00-17:00. קיימת גם אפשרות של התאמת התכנים ומספר התרגולים למסגרות זמן שונות.
"סודות המנהיגות הניהולית"
לפי ההגדרה המקובלת ל"מנהיגות": "הנעת אנשים לביצוע משימות, ייזום וניהול שינויים לאורך זמן, תוך מיצוי אמצעי הנעה וללא כפיה" (Koter, 1990). מנהלים מובילים את עובדיהם מתוקף סמכותם כמנהלים. ישנם מנהלים אשר מצליחים להוביל מתוקף מנהיגותם. השאלה אשר נשאלת תמיד, האם מנהיגות היא תכונה מולדת או נרכשת. הניסיון המצטבר בארגונים מראה, כי התשובה היא: "גם וגם". היכולת להתפתח מבחינה מנהיגותית היא מפתח ביכולת של מנהל להפוך ממנהל למנהיג שמעורר השראה ומניע לפעולה. בכך המנהל יוכל להעצים את הישגיו, את התוצאות העסקיות של הארגון והאנשים עליו הוא אחראי וכן את מידת שיתוף הפעולה, הירתמות והנאה בעבודה של הכפופים אליו.
מטרת הסדנה להקנות, לשפר ולפתח בכל משתתף מיומנות של מנהיג על מנת שיוכל להנהיג את עובדיו לקראת תוצאות עסקיות מצוינות, להעצים את מערכות היחסים עם עובדיו ולרתום אותם סביב חזון משותף. סדנת מנהיגות מיועדת למנהלים המנהלים אנשים.
התכנים בסדנת מנהיגות מתאימים לאנשים עם ניסיון ניהולי שונה המעוניינים לשפר מיומנויות אישיות במנהיגות, בניהול ובהנעת עובדים.
תכנים עיקריים:
o אבחנה בין מאפייני המנהיג והמנהל.
o מנהיגות על פי מודל הטווח המלא.
o מתודולוגיה אפקטיבית להנעה וקידום מוטיבציה.
o אבחון אישי של סגנון המנהיגות שלך.
o תרגול כלים יישומיים לפיתוח מנהיגות.
o סימולציות ותרגול מעשי של כלל המשתתפים.
הרצאה: בין שעה – 2 שעות.
סדנה: 12 – 8 שעות.
"מצוינות בניהול זמן"
במאה ה-21, בה כולנו רצים במרוץ הזמן מסביב לשעון, נדרשים מנהלים ועובדים לבצע ניהול זמן ומשימות אפקטיבי ולנהל את המשאב היקר של הזמן ביעילות ואפקטיביות. לשם כך קיים הצורך גם לפתח את היכולת לקבוע סדרי עדיפויות, לחלק את הזמן באופן אפקטיבי על פי סדר העדיפויות ולהתמודד ביעילות עם בלת"מים ו"בזבזני זמן". במהלך הסדנה מגיעים המשתתפים לתובנות רבות ורוכשים כלים יישומיים לניהול אפקטיבי של הזמן והמשימות שלהם על מנת לשנות דפוסים והרגלים שגוזלים ונוגסים מזמנם היקר.
קהל היעד-מנהלים ועובדים המבקשים לנהל את זמנם ואת המשימות שלהם ביעילות ולהיות אפקטיביים יותר בעבודתם.
המטרה:
o הגדרת המטרות האישיות והארגוניות.
o השגת יעדי הארגון תוך ניהול נכון של הזמן.
o הגדלת האפקטיביות בעבודה.
o לימוד טכניקות להאצלת סמכויות חכמה.
תכנים מרכזיים:
o הגדרת הייעוד ומטרות ארגוניות ואישיות.
o חוק הפראטו- 20-80, ותרגול היישום שלו.
o משל האבנים הגדולות ותרומתו לתעדוף המשימות.
o הקצאת משימות בסרגל הזמן הארוך, הבינוני והקצר.
o אסטרטגיות לניהול זמן אפקטיבי והתמודדות עם גזלני זמן.
o סימולציות להאצלה אפקטיבית של סמכויות.
מתודולוגיה:
סדנת ניהול זמן ומשימות משולבת בהעברת ידע פרונטאלי, עבודה עם דפי עבודה אישיים, למידה באמצעות סרטי הדרכה וניתוח אירועים מחיי העבודה. עבודת הכנה נעשית על מנת להתאים את הלמידה לפרופיל ודרישות המשתתפים. דגש מושם על מעורבות גבוהה של כל המשתתפים לאורך כל הלמידה.
הרצאה: בין שעה – 2 שעות.
סדנא: 8 שעות.
Marina Naomi Smolyanov – BIO
מרינה נעמי סמוליאנוב הינה מרצה ומנחה מבוקשת לחדשנות בניהול ולמצוינות ארגונית ואישית.
מרינה הינה מרצה בכירה מטעם קרן ממשלתית, כמו גם בחברות וארגונים, במשרדי ממשלה ובמרכז הבינתחומי בהרצליה.
מעבירה קורסים והכשרות בתחומים של התייעלות ארגונית ופיתוח מיומנויות להעלאת הפרודוקטיביות של הארגון – במשרדי הממשלה, בחברות גדולות ובאוניברסיטאות בארץ ובעולם. בעבר עבדה בכנסת ישראל ובתפקידים בכירים בתחום הדיפלומטיה הציבורית מטעם המדינה באירופה ובארה״ב.
בעלת רקע אקדמי עשיר- תואר שני בממשל ומדיניות ציבורית ותואר ראשון בתקשורת ופסיכולוגיה- שניהם מאוניברסיטת תל אביב. בנוסף, מרינה היא המייסדת והמנהלת בפועל של המועדון המקצועי הראשון בתל אביב לתרגול public speaking ואומנות הרטוריקה Toast Tel Aviv
· מרצה, יזמת, ומנחה בכירה בארגונים, בחברות בינלאומיות ובמשרדי ממשלה – מתמחה בהובלת הכשרות בתוכניות לפיתוח מנהלים בנושא מצוינות בחדשנות ארגונית
·מרצה מוערכת במרכז הבינתחומי בהרצליה – בבית הספר הבינלאומי לממשל ולתקשורת
· סיימה בהצלחה קורס 'הנחיית קבוצות' בפנסילבניה בארה"ב
· דוברת ויועצת פוליטית בכנסת ונציגת הסברה בוושינגטון DC ובמדריד, לשעבר
· פרסמה מאמרים רבים ושימשה כמנחה וכדוברת בכנסים בארץ ובעולם
· מייסדת והמנהלת של קהילת הדיבור מול קהל בתל אביב- Toast Tel Aviv
· בעלת תואר M.A בממשל ומדיניות ציבורית, ותואר B.A בתקשורת ופסיכולוגיה
· מועמדת בבחירות המוניציפליות בתל אביב ב-2019
· ילידת אוקראינה, תושבת ישראל, עבדה וחייה ב-5 מדינות ודוברת 5 שפות
תחומי התמחות: הכשרת מנהלים בתחום של חדשנות ארגונית, פיתוח קשרי לקוחות, אומנות הפיצ'ינג למשקיעים, מצוינות בפרזנטציה והופעה מול קהל, אומנות הסטוריטלינג במכירות, סודות שפת הגוף והתקשורת הבין אישית, אסטרטגיות משא ומתן עבודת צוות כמפתח להצלחה, אינטלגנציה רגשית בשירות והתייעלות ארגונית בעולם החדשנות.
מרינה מתמחה בהובלת תהליכים של שינוי ארגוני תוך פיתוח אסטרטגיות של התייעלות ניהולית חכמה. במהלך שנות עבודתה הרבות כמרצה, מנחה ויועצת מרינה השפיעה ועוררה השראה בחברות המובילות בישראל ובעולם, באוניברסיטאות ובמשרדי ממשלה. עד כה העבירה יותר מ-800 הרצאות, קורסים וסדנאות (בעברית, אנגלית ורוסית). בין לקוחותיה המובילים: Google, משרד הכלכלה, AMAN, HP, Apple, בזק, BAYER, Gsk, לשכת הפרסום הממשלתית, משרד החינוך, עובדי עיריות, מרכז השלטון המקומי, SOSA, הקרן לחדשנות בבנייה, Contech, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן, המרכז הבינתחומי הרצליה, אוניברסיטת בר אילן, הבורסה לניירות ערך, רשות שדות התעופה, תעשייה אווירית, בית חולים בילינסון, ביטוח לאומי, דואר ישראל, מרכז היזמות של אוניברסיטת ת"א- Startau וחברות וארגונים רבים נוספים.
* לפני כשנה היא נבחרה להנחות את כנס העלייה השנתי בסינמטק בתל אביב מול 1000 עולים מ-50 מדינות שונות
* ב-2016 נבחרה לייצג את ישראל כמרצה בכנס Women Economic Forum בהודו, מול 2000 נשים מ-120 מדינות שונות.
לאחר כל אחת ואחת מהרצאותיה היא מקבלת משובים מצוינים והעובדים מקבלים ערך מעשי עצום מהתכנים הנלמדים ומהאופן האינטראקטיבי, המעשיר,והחוויתי של העברת הקורס.
מרינה הינה מרצה מבוקשת ומנחת כנסים, סדנאות וימי עיון בארץ וברחבי העולם, והיא ידועה ביכולתה לרתק, להשפיע ולסחוף אחריה כל קהל.
לפרטים נוספים והצעת מחיר:
אנסטסיה אופק 050-7387650
או צרו קשר: